23. tammikuuta 2014

Raskauden kokovartalohoito

Kävin tänään kokovartalohoidossa Tina's kauneushoitolassa Espoon Viherlaaksossa. Minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta paikasta, eikä paikan nimi kovin houkuttelevalta kuulostanut... 

Hoito oli kuitenkin aivan todella rentouttava kokemus. Tunnin ja 45 minuutin hoito piti sisällään seuraavaa: 
noin 35 min kokovartalokuorinta kylkimakuulla
noin 20 min selkähieronta istuallaan 
noin 30 min naamion levitys ja lämpökäärö sekä niska-hartiaseudun hieronta selinmakuulla
noin 10 min suihku
ihon rasvaus  

Hoidon teki koulutettu hieroja, jolla oli myös shiatsu-hierojan koulutus. Hieronta oli sivelyä, ei urheiluhietontaa, mutta näin raskaana ollessa oikein rentouttavaa.  Lopuksi hieroja näytti muutamia pisteitä, joilla synnytystä mahdollisesti voisi nopeuttaa tai jopa käynnistää. 

Ilmeisesti tämä ns. Mother to be -hoito oli tekijälleenkin uusi, sen verran sekavuutta oli. Hoito alkoi hassusti, kun hoitajalla oli aineet kadoksissa. Hoitoajasta oli myös epäselvyyttä: olin varannut 75 min hoidon, hoitaja puhui tunnista ja lopulta hoito kesti miltei kaksi tuntia. Mutta onneksi tämä ei haitannut minua! Varatun 80 €:n hintakin nousi ilmeisesti ajan takia 100 €:oon. Sekavuutta siis kerrakseen! Paikan omistajan lopussa kertomat vinkit ihon hoitoon oli myös kohtalaisen rasittavaan sävyyn paasattu. Lisäksi olisi ollut ystävällistä ilmoittaa ottaa puhtaat alushousut mukaan. Hoidon jälkeen pikkarit olivat aivan vartalonaamion peitossa... Mutta siis kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen ja ennen kaikkea RENTOUTUNUT! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!