15. elokuuta 2014

Meidän aamu

Hyvää huomenta. Ja potalle. 
"Äiti, ota meistä kuva!" Leikin ottavani kuvaa. "Ei, kun oikealla kameralla."


Telkkari ja kotityöt. 
Pikku Kakkonen kiinnostaa molempia. Välillä esikoista nukuttaa niin kovasti, että lasten ohjelmat on loppu, kun neiti herää... Yleensä ehtivät katsoa puoli tuntia. Sillä välin minä teen aamupalan, tyhjennän tiskikoneen, otan pyykit pois narulta, petaan sängyt. Perjantaisin hoidan muutkin siivoukset. Välillä jää jopa hetki aikaa nauttia kahvi rauhassa. 

Aamupuuro. 
"Mä oon niin iso tyttö, että oon valmis ennen veljeä!" Ja jälleen kerran veli oli nopeampi. 


Hampaat ja vaatteet. 
"Haluan pestä tavallisella hammasharjalla! Iltaisin pesen sähköhammasharjalla. Äiti laita sä mulle hammastahnaa, niin mä laitan sulle!"

Pihalle. 
"Onko Lillikin pihalla?" 
Pihalla kuopus yleensä nukkuu kello 10-11 välillä enintään puoli tuntia. 

Kuva toissapäivältä, kun kastuttiin kotiinpäin tullessa aivan likomäriksi. Vaatteissa ei ollut ainuttakaan kuivaa kohtaa. Meitä vain nauratti aivan ratketakseen. 


Aamut lasten kanssa ovat parhaita. Kaikki ovat yleensä hyvällä tuulella ja saan hoidettua päivän kotityöt pois alta. Tällainen toistuu siis päivästä toiseen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!