27. maaliskuuta 2014

Keittiön henki

Olen onneton kokki. Ja leipuri. Ja ylipäänsä keittiössä. Eikä minua edes kiinnosta osata. Suutarin lapsella ei ole kenkiä. Minun äitini on ravinto- ja ruoka-alan ammattilainen ja minä olen, mitä olen. En ainakaan keittiön henki. Kyllä minä arkiruoan pöytään saan, mutta ruoan laitto ei kiinnosta tippaakaan. Enkä jaksa lukea, saati noudattaa reseptejä. Mieluummin hoidan tiskauksen ja sotkut. 

Yläasteella sain köksästä kympin ja olin opettajan lellikki. Siihen kaikki taisi jäädäkin. Yht'äkkiä ei enää kiinnostanut tehdä keittiössä mitään. Onneksi on ruoanlaittoa rakastava mies ja leipomista rakastavat siskot. Minä keskityn mieluummin vaikka puutöihin. Ja herkkujen syöntiin. 

Tässä viimeisin taidonnäyte keittiöpuuhista:

Valmispullat, jotka jäivät keskeltä raaoiksi  ja paloivat päältä. Kelle maistuu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!